Mitt foto
Navn:
Sted: Mexico

onsdag, januar 31, 2007

Sol og varme fra strand til strand


Siden sist er det ikke stort mye som har skjedd.. Mathilde har forlatt oss og dratt oppover i landet og craenky (aka smiley) , en australier Malu har mott for, kom tilbake.. vi har vaert paa en strand som heter saa mye som Marriseis tror jeg... kjempe deilig sted med hoppende krabber og flyvende fisker... (det heter ikke Marriseis.. men husker ikke navnet.)
Vi hadde en kveld bestemt oss for aa dra til en strand 3 kvarter vekk fra Zicatela med en mexicansk dud, Chris... Jeg styra rundt med aa faa tak i vekkeklokke saa jeg og nicklas skulle komme oss opp og rekke det.. Jeg skrev lapp til baade France og team Sverige.. og kl 3 paa natten kom ivan snikende inn aa la telefonen med vekking ved siden av meg.. jeg vaaknet tidlig neste morgen av meg selv, aa skulle se hva klokken var, men tror du ikke batteriet paa telefonen hadde bestemt seg for aa vaere flatt.. jeg gikk ut for aa se an sola, og saa da en lapp fra sverige at de ogsaa hadde lagt inn telefon, SOM hadde batteri :) klokken var bare halv 9, og vi skulle motes kl 10.. saa jeg lagde meg litt frokost og vekket nicklas med en kopp te..
Da vi endelig hadde kommet oss ut doren og ned til jentene, var ingen klare.. vi gikk for aa levere buggybordet som nicklas hadde glemt aa levere tilbake etter 4 dager.. og satte oss til aa vente.. det gikk sin tid, og til slutt satt vi hele gjengen aa ventet.. men ingen bil. .han hadde vist vaert der, mente Malu, men siden det bare var hun som viste hvem han var, hadde ingen av oss som satt aa ventet (meg, nicklas og team australia) sett han dra.. saa da bestemte vi oss, etter nesten aa venta i 2 timer, paa aa dra til Marriseis.. (eller hva naa det het..) det var kjemep fint og rolig der.. sola skinte og det gikk an aa bade =) var ikke saa store bolger. Jeg og Nicklas gikk paa fjellklatring og vi slukte masse sol.. .en avslappende og digg dag!!
I dag har vi vaert paa la Punta.. den ene enden av stranda, hvor der skal vaere bra aa surfe..vi gikk bort med brettet under armen, (noe som tar kanskje 25 minutter) men da vi kom dit, var det ikke mange bolgene aa skryte av, saa det ble til at vi slappet av paa playan i stedet.. ikke meg imot ;)
Da vi skulle gaa hjem, skulle Julia vaere sporty, og hun JOGGET.. jeg sier igjen.. hun JOGGET hele veien tilbake...det er LANGT.. og jeg som ikke har gjort en insats for trening siden jeg var i Tulum... ganske saa stolt av meg selv ja =)

Vi har jo ogsaa vaar lille Cinemar, som da er kino´n her.. plass til 15 stykker og saa faar man gratis poporopos (poppris/popcorn) som vi nyter en gang i blandt.. det koster 50 pesos for 2 om man bestiller for 3, og det er da ca 25 kr.. det er ikke alltid like lett aa faa det som man vil med tekst da.. noen ganger kommer det kinesisk, saa da maa vi begynne filmen paa nytt, men ellers gaar det som regel greit..

Maed monday er dagen alle gaar ut paa.. da er det Cabo Blcnco som gjelder, og det er PDS for alle penga.. sist mandag danset Anne Marte paa bordet til det knakk.. det skulle koste, og hun maatte punge ut med 800 pesos.. jeg hadde en stor diskusjon med eieren, som krevde penge paa stedet ellers maatte hun vaere med politiet.. de gaevla gringosene har jo alltid penger, og det tok en stund for hun forsto at hun faktisk ikke hadde alle disse pengene med seg og maatte ta ut, men da kom team australia til unsetning og kunne legge ut... litt av en kveld.

Ellers blir det mye krangling om hvilken musikk som skal spilles til en hver tid... Nicklas vil gjerne hore paa zeppelin, cure aa slikt, mens jeg har endelig faatt jack johnson og john mayer og brenner etter aa hore paa det.. det blir som oftest jeg som vinner.. "Nicklas.. hvor lenge siden var det du horte paa din egen musikk..? 1 uke ja... og hvor lenge siden er det JEG horte paa min musikk?? 3 maaneder ja.. aaj.. det er vist jeg som vinner.. " - "ja ok da.. men ikke den samme som vi horte paa til frokost i dag... pliis.." Saann gaar vel dagene.. jeg har det som plummen i egget.. og naa skal vi ogsaa snart til guatemala, og det blir stas! savner byen min! og det blir goy aa vise frem til Nicklas!
Haaper alt er bra hjemme, og at dere koser dere hjemme med 1 pluss saa jeg... her er det ikke mer enn 30 paa natta.. det kan bli litt kjorlig naar det blaaser, saa man maa ta paa seg en singlett for ikke aa fryse ;)
So long... Adios!




Sote lille hunden :P

Skuer utover det store hav...








Noe ikke like sott er meg som er blitt sminket opp for byen..
Kan ikke akkurat si meg enig i at det er konfortabelt, og kan ikke forstaa hvordan folk orker aa bruke det utpaa tur.. det er jo det som er hele greia med reise.. vaer deg sjolv ;) og gjett om jeg er :P














Her er vi alle jentene... dette skulle egentlig vaert i forje blogg, men det glemte jeg jo.. her tar vi vaar piña colada til solnedgangen...

Celine, Hege, meg, Mathilde, Anne Marte og halve Malu =)