Mitt foto
Navn:
Sted: Mexico

torsdag, februar 15, 2007

Tris aa ta farvell!

Naa er det gaatt en stud siden sist.. og litt av hvert har skjedd paa denne tiden! Folk har kommet, og folk har gaatt.. Jeg og Nicklas dro til Guatemala for naa nesten to uker siden, men det skulle ikke bli saa lett.. Alt begynte med at jeg og Malu dro den lange veien opp til byen for aa kjope billetter til meg og Nicky. Jeg spurte om billett til Guatemala, men det hadde de ikke.. saa vi maatte innom San Christobal, for saa ta buss derfra til grensa og saa til guatemala.. saa jeg kjopte billettene og saa bar det hjem for aa pakke.. Celine, Anne Marte, Malu og Smily skulle flytte inn i min leilighet mens vi var borte, saa det ble mye baering opp og bort.. saa var det paa tide aa komme oss til bussen.. vi kjopte et lass med pizza til aa ha paa bussen (den diggeste pizzaen i verden) og ti lresturange hvor alle satt for aa si hade.. alle skulle dra fra porton for vi kom tilbake, saa det ble en trist avskjed! og jeg som ikke skulle bli emosjonell, var veldig glad for at jeg hadde paa meg mine nye solbrller! for vi gikk, sa Celine at det gikk en buss rett herfra til grensa til guate, og kanskje vi kunne bytte billetten dit!? saa vi dro opp med haap om aa slippe 6 timers ekstra buss..men nei.. den bussen hadde jo da gaatt for 30 min siden :( saa vi satte oss ned aa ventet med Julian (min skjelefrend.. til og med lik sekk som meg ;) haha) som ogsaa skulle til San Christobal. Bussturen bydde paa mange daarlige filmer, men ikke saa mange folk, saa vi kunne breie oss skikkelig godt =)
Endelig, etter 12 timer, var vi i kalde San.. der skulle vi egenlig vente i 4 timer paa neste buss, men det slapp vi, for bare 3 kvarter senere gikk bussen til Guatemalas greser.. det skulle ta 7 timer, men etter 3, var vi fremme.. der fikk vi stempla passene vaare og most oss inn, bakerst i en shuttel som skulle gaa til Panahachel, ved Atitlan. dette skulle ta 4 timer, og derfra skulle vi ta enda en ti lAntigua.. Men denne veien var ikke like morsom.. det var veisperriger overalt, saa turen tok naermere 6 timer, saa byttet vi skjaafor, aa saa bar det videre til Antigua.. vi hadde ike nok penger til den siste shuttelen, saa vi skulle ta ut penger naar vi var fremme.. men for dere som kjenner Antigua, er det lettere sakt en gjort aa faa tatt ut penger der.. bankene er alltid tomme! saa til slutt saa vi shuttelen kjore, aa vi trasket til UmmaGumma for aa se om Erica var der for aa gi oss litt gryn ;) og jada.. der satt hun klistra til computadoren (pc) aa skrev mail til sin mor... snakk om hyggelgi gjenforening!
Vi kom oss inn paa et rom, aa gikk ut for aa spise paa en liten resturang med saa smaa stoler at Nicklas greide aa falle av .. vel.. vi gikk senere til Cielo hvor buena vista spilte denne kvelden.. da de saa meg, smilte aa vinket de.. HYGGELIG! de kom bort i pausen, og jeg fikk endelig forklart til han duden at jeg gikk til feil sted.. han huska til og med navet mitt. ganske saa stas!
vi dro til reylis etterpaa, og saa tok vi en rolig kveld..
Dagen etterpaa skjedde det ikke stort.. Erica forlot oss, og det var nok en gang meg og Nicklas.. Vi dro e nliten tur ut, men gikk fort hjem igjen aa satte oss for aa spille kort.. plutselig banket det paa doren, og jeg horte no " mi madre mi pade" utenfor.. jeg lop ned, og der sto dem.. mor og far... de hadde tatt flyet fra DF og til guate.. jeg hadde tidligere paa dagen faatt mail at de skulle komme, saa det var ikke helt overaskelse, men jeg viste ikke de skulle komme saa fort.. HYGGLIG!






Vi to en tuk tuk til Afterpartyn












Mam og Pap paa "afterpartiiii"









Dagen etterpaa dro vi ut aa nok ladiesnight og fin musikk... Mamma og pappa tok seg en svingom paa Sin Ventura..











vi skulle egenlig dra til Monterrico, men det ble endringer i planen, saa vi ble i antigua, og etter noen dager der, dro vi videre til San Christobal, og saa til Puerto Escondidos =)



Vi kom til Porton kl 8 om morgningen, og tok taxi rett hjem. der satt Elin, fremdeles efterfest med en svenske.. jeg snek meg inn til Celine og Anne Marte som sov i min seng, og ga dem en hyggelig oppvaakning ;)

Vi dro ned paa stranda mens mamma og pappa fant seg et sted aa bo.. og etter det, har dagene floyet! Plutselig var det Celine og Anne Marte sin siste kveld, og jeg og Celine dro ut aa eeeide byen... det var utrolig morsomt! Saa var det paa tide aa pakke baggen aa ta taxien til flyet.. det var kjempe trist! :( da er jeg liksom nesten alene igjen! aa naa er det bare to dager til, saa drar Frankrike fra meg.. den dagen trodde jeg liksom aldri kom.. (assa det er jo ike heeelt sikkert da ;)) Elin drar 26 og Pappa dro i gaar.. off det er ikke morsomt med avskjeder!! aa naa merker jeg at jeg savner alle dere der hjemme ogsaa ganske saa mye, saa det aa komme hjem, er noe jeg ser utrolig frem til!!!

Men det har ikke BARE vaert fryd aa gammen her skal jeg fortelle dere! En kveld satt vi hjemme hos meg, mamma, pappa, nicklas, colten, Leif og Reino (doggen til Colten) frida og elin satt paa andre siden av veggen.. vi spilte musikk aa snakket.. det var veldig hyggelig, men saa kom "maestorn" paa huset.. han som todligere hadde provd aa kaste ut Nicklas.. (saa alle vet fra for av at han har en go del skruer lose..) I alle fall.. han kom aa ba oss dempe musikken noen hakk ,for folk skulle sove.. jeg sa ok, for jeg orket ike krangle, men da kom Colten inn i bildet.. Han spurte hva som var problemet aa her var det bare "buena onda" go spirit.. (ja litt halv freek) og da snaeppa det for han mammen.. og Colten skulle HA seg ut med en gang.. om ha nikke var gaatt innen 10 min, ble jeg og alle andre kastet ut i morgen.. (jeg forkortet hele krangelen mange mange hakk naa) saa gaar han, men bare noen faa minutter senere, kommer han tilbake med en MASJETE i hanna.. Jeg trygler Colten at han skal komme seg ut naa, for han blir gjort om til hakke mat... han tar seg go tid med aa gi ut mate teen sin, og til slutt, tar han med seg doggen aa gaar. .jeg gaar bak han og hunden for at de ikke skal faa en masjete i ryggen, og de gaar.. En virkelig syk kveld.. saa naa snakker jeg ikke med dem, de snakker ike til meg, og jeg skal, nok en gang, gaa til Anna paa mandag...

men kvelden ble ikke odelagt av dette! vi dro ut, og hadde en hei dundranes kveld!! jeg dro hjem i 5 tiden, hvor jeg fant Nicklas sitte aa sende tanker til hundene.. vi satt der en time aa snakket, saa gikk vi ned aa laget mat, solen sto opp, og saa kom Frida og en til svenske.. og plutselig var det paa tide aa gaa ti lsurfekonkuransen som er her.. jeg gikk forst med Elin, som fortsatte til Punta (enden av stranda), og jeg motte Sanna og Lalo.. etter en liten stund kom denne gjengen gaaende.. og det var litt av et syn skal jeg fortelle dere..

Vi greide aa plasere oss rett forran tribunen, saa de fikk seg go underholdning! Nicklas sovnet i solen, og vi provde iherdig aa skaane han fra aa faa solstikk.. jeg helte vann over han, la genser ovre ansiktet, og til slutt kom Colten med surfebrettet sitt og lagde fin skygge med det + et tepe, men tror dere ikke han, etter noen sekunder, ruller se g ut av skyggen og ut i sola.. jaja.. det var ikke mer aa gjore med det.. senere sov alle paa stranda utenom meg.. og da jeg gikk for aa sove hjemme, kom skravla mamma og ble helt til vi skulle gaa aa se paa cirkus paa playan. vi kom ned, men det var bare breace konk, saa jeg og mamma dro til AAse sin butikk, og jeg shoppa masse masse fine klaer =)

Hjemme igjen, og endelig i senga, etter 38 timer uten aa sove, kom jeg meg i seng, men da kom Frida hoppende inn og skulle ut.. og ja.. hvorfor ikke.. hun skulle bare vaske opp forst, saa skulle vi dra.... - og saa vaaknet jeg kl 3 i dag.. saa jeg kom meg aldri ut.. men i dag ;) sitter naa aa svetter som en gris og skulle onske jeg var i snoen litte granne... men det er ganske saa deilig! horer musikken jome fra scenen paa stranda.. hre er det masse liv naa.. morro morro..

saa.. hasta la vista.. kos dere alle i det kalde nord! :P