Mitt foto
Navn:
Sted: Mexico

søndag, mars 04, 2007

Et siste farvell...

Så ble det min siste kveld.. Jeg og Hege dro på vors på hotellet hvor alle de norske jentene bor, hvor vi møtte Sergio og Angel.. Etter mye frem og tiolbake, endte vi alle opp i bassenget og ble kliss klass for å si det sånn.. på vei bort til Cabo Blanco, ble vi stoppet av pilitiet som spurte om vi ville sitte på, så opp på lasteplanet bar det.. trygt fremme ved Cabo, gikk vi fort tilbake, for det var hverken mye folk og Mamut var ikke der.. vi dro hjem til Angel og tok oss en varm dusj, før vi så på scary movie 4, hvor alle sovna.. det var min siste natt, så jeg VILLE sove i senga mi.. jeg og Hege tok en taxi 4 på natta, og da vi kom tilbake, møtte jeg Mamut med Nicklas og Peter i bilen.. vi råna litt rundt, før han kjørte meg hjem, og jeg fikk sovet de siste timene i senga mi..
Ultima dia, dro jeg til Carrizalillo med mamma og Hege. Litt senere kom team Irland, Mamut, Peter, Nicklas, Sergio og Angel også.. det var en perfekt avsluttende dag på turen min..


Vi samlet oss nede ved mezcal baren siste solnedgang.. Det var triste saker.. akkurat da solen ploppet ned i vannet, satte de på pink floyd, og det hjalp ikke akkurat på humøret.. det ble en trist siste øl. etter den, gikk vi over til Casa Babylon, som jeg har vært hver kveld i nesten 2 måneder, for å drikke den siste mojitoen.. alt endte i et veldig stress, hvor jeg måtte løpe tilbake mens mamma tok taxi.. jeg fikk sakt hade til alle jeg løp forbi, og plutselig satt jeg i taxien på vei til buss stasjonen..

Så, etter 4 måneders lang reise, var det på tide å vende nesa hjemover leke med vennene mine igjen! Jeg satte meg på bussen til DF tirsdag kveld, kom frem til flyplassen og fikk fiksa billett og greier.. etter jeg hadde sjekket inn alt pikkpakket mitt, og sto i køen inn til flyet, kom jeg på at jeg hadde jo pakket ned skone nederst i sekken.. etter 4 måneder uten sko, var liksom ikke det det første jeg tenkte på, så da var det bare å tulle et teppet rundt tottene på flyet, og det gikk helt fint!
Jeg fikk vindusplass, og kom ved siden av en dame, som lett kunne sammenlignes med Madam Mimm.. med en fin stor vorte på kinnet.. hun kom fra Russland eller no rundt der.. snakket i alle fall hverkan spansk, norsk eller engelsk.. men hun var go med kroppsspråk! for mannen som satt forran henne lente stolen sin tilbake for å sove, og det likte hun ikke i det hele tatt! hun satt å dyttet og slo i setet for harde livet, men mannen sov godt.. litt etter, spurte hun meg hvordan hun kunne få ned setet sitt.. jeg viste henne der, men sa på alle de tre språkene jeg kan, at om hun skulle få ha setet tilbake, måtte jo mannen forran også få det, men det "forsto" hun ikke.. bare himlet med øynene å sa kroshkabushka mens hun slo litt ekstra i setet..
Etter 11 timer på flyet, med engelske filmer med spansk tale og veldig dårlig mat, var jeg endelikg fremme i Paris som jeg skulle vente i 4 timer.. og ut av flyet bar det.. og det var ikke no "fæncy" skitt med tunell fra flyet.. neida.. jeg måtte gå barbent ned fra flyet, i regn og ruskevær, inn på en buss og så igjen over til flyplassen.. der ventet jeg lenge, før jeg endelig kunne sette meg på flyet som skulle føre meg til fedrelandet.. jeg sovnet med en gang, siden jeg ikke hadde sovet noe særelig de siste dagene, så våknet jeg igjen i oslo.. Bagasjen min kom nesten aller sist... jeg fikk lessa det på en vogn og gikk ut.. jeg ble stoppet av en toller som spurte hva jeg hadde å fortolle.. ingenting, svarte jeg.. men da må du ikke gå på "fortollings" tingen.. VOPS.. hehe.. jaja.. jeg kom meg forbi, og der sto Felicia, Fia og Pappa.. HYGGELIG! vi ventet på mamma som kom 1 time senere enn meg, og så bar det hjem for å spise middag, og rett til Malin for å overaske henne..
Hun satt i stua sammen med de andre på skolen sin.. det ble en hyggelig gjenforening med knuste glass og tårer.. dagen etter var det Odilia sin tur.. Jeg gledet meg sånn at sommerfuglene nesten spiste seg ut av magen min.. og i går var det Carina sin bursdag.. og med mye hyl og skrik og tårer der også, har jeg endelig møtt nesten alle mine kjente og kjære igjen! så nå er det 2 uker med isolasjon i sengen for å se alt det tapte på tv.. hotel cæsar =) hehe..

så.. det var det for denne gang.. håper dere har kost dere med å lese litt om turen min, og at dere har fått litt følelsen av å reise dere også!! ha en strålende tid videre her i kulda, så kommer det nok noen flere reiseblogger om ikke lenge ;)


Julia i Verden..