Mitt foto
Navn:
Sted: Mexico

lørdag, januar 26, 2008

Ny dag, nye muligheter

Saa var det en ny dag, og paa tide aa flytte paa seg. Jeg traff en dud fra Chicago paa Babylon som bor paa Carizalillo, som er 10 min unna min strand, og har en stor leilighet som jeg bare kunne flytte rett inn i om jeg ville, og det ville jeg, saa presis kl 13 kom han med motorsykkelen sin aa hentet meg. Vi slang sekken og alt det andre i en taxi som fulgte oss, saa hoppet jeg paa den store BMW R12000 aa avgaarde bar det :)
Den dagen gjorde vi ikke mye.. bare slappet av hele dagen foer vi stakk til Babylon.

Dagen foer, dro vi og Andres (mexicanern) til noe vi trodde skulle vaere ett danse sted (som i ute sted) men nei! det var en lokal festival ting med tivoli og live musikk. Vi kjoerte karuseller og radiobiler, og danset til ekte mexicansk dansband :) moro!

Saa er vi tilbake paa Babylon med Backamon og go musikk! Men bedre skulle det bli! for borti gata var det ogsaa en konsert uke med Jazz aktig musikk! Og det var litt av ett syn! Alle gaemlisene som var paa ferie svingte seg rundt som de skulle vaert 20 aar. Og det var ikke snakk om en dans, men hele kvelden :)

Saa kom dag 2 paa nytt sted, og da bar det ut paa tur! Vi pakkett opp det vi trengte paa sykkelen, paa med hjelmen og saa suste vi avgaarde mot chacahua, som er en lagune en time fra Puerto. Solen skinnte og jeg hadde jack johnson paa oeret mens palmene for forbi. (eller det var vel kanskje vi som for forbi dem.. )
Da vi endelig kom frem til veien som skulle foere oss dit, maatte vi parkere sykkelen aa ta taxi siden det var en saa sandete vei. Vi fikk den trygt innenfor porten til en hyggelig dame, skviset oss inn i bilen med 3 andre skolebarn, og hompet bortover den stoevete veien. Det skulle ta sin tid aa komme dit, og paa veien maatte vi ogsaa slippe av ungene i hver sin "bygd".
Men saa var vi endelig der! Vi kom oss i en baat og var veldig klare for stranda! Men han kjoerte feil vei!? For lagunen var jo i andre enden!? Jo den var det, aa den ville vi se?? - det var jo derfor vi var der.. saa vi snudde baaten, tilbake til land for aa fylle mer bensin, saa kom vi dit. Men det var jo bare bush! Og plutselig fikk jeg ett snev av flash back... Akkurat som den beroemte maarraturen i Monterrico.. Aaaaah se den fine hvite fuglen.. ooh.. *gjesp* saa kom vi oss paa rett spor igjen, og DA kom vi til liksom bade lagunen. Det var en helt enorm strand som ingen ende ville ta! Det var super digg aa bare slappe av i sanden og plaske i vannet. Men siden vi hadde dratt saa sent, hadde vi ikke mer enn 2 timer foer vi maatte tilbake. Hun som hadde laast inn sykkelen, kom tilbake halv 6, og da maatte vi vere der for aa komme oss hjem foer moerket kom! Vi satte oss i baaten, men han som skulle faa oss over, kom aldri.. baaten drev utover og vi hadde daarlig tid. Jerry ( duden) ropte aa skreik, og baatmannen kom loepende. Saa kom vi oss til taxien, men han ville ikke kjoere om det ikke var full bil, og det var INGEN andre der. Men dette gadd jeg ikke, saa jeg smilte, sa "vamos" aa satte meg inn.. saa suste vi avgaarde. litt fortere denne gangen. Bak med meg satt det en soet liten jente. 9 aar som skravla i vei. Jeg fikk noen kjempe fine plaestik faentaestik armbaand i lilla, rosa, groenn, gul og hvit :)
Senere plukket vi opp en familie som sto langs veien, og det ble plutselig trangt! Vi kom frem kl 6, men porten var laast... og sola begynte aa gaa ned... Vi fikk rista ut sanden av skone og knytt dem paa, og akkurat da kom hun. Vi pakka opp og suste hjemover. Det er virkelig morsomt aa sitte bakpaa en diger sykkel aa bare sveve bortover veien! ligge i svingene og kjenne alle fluene som blir splaetta mot solbrillene ;)
Vel hjemme dro vi opp til byen og spiste en herlig fiskemiddag.

Dagen etter, var Jerry saa solbrent, saa han ble hjemme mens jeg stakk paa Carizalillo for aa moete en norsk fyr, som faktisk har bodd i akersgata 73 for noen aar siden.. tilfeldig? neppe ;) hehe.. men i alle fall. Han var der med en gjeng norske jenter og noen andre folk. Etter en stund kom hun ene bort til meg aa spurte om jeg var Julia.. assa hae? hun hadde sett meg paa masse bilder fra i fjor.. for hun var soestra til Mathilde som jeg traff her sist gang.. Naa var det hennes tur til aa gaa paa skole i Guanajato med noen venner. Vi moettes senere paa Babylon, hvor Sergio spilte norsk musikk :)
Da Babylon var stengt, dro jeg med gutta og noen til, til Carizalillo for aa telte. Vi kjoerte bortover i Sergios fine groenne bil, men surfebrett og alt pikk pakket. Da vi var nesten fremme, begynte bilen aa humpe litt, og vi maatte gaa resten. Hjulet hadde hoppet litt til siden.. den hadde sett sine bedre dager for aa si det saann..
Da vi kom frem, slo de opp teltene.. men de er ikke harbarka norske skogs barn, saa det tok sin tid! ;) men de kom opp, og vi slokna alle mann. Men da solen bare saa vidt hadde strukket paa seg, hadde de allerede tatt ned det ene teltet, og kastet meg ut av det andre.. De skulle til La Punta aa surfe. Puta! Vel .. jeg var jo ikke langt fra hjemme, men der var den store porten laast, saa jeg kunne ikke gjoere annet enn aa ta en taxi til Zicatela hvor jeg spiste frokost og en flaske vann som jeg kunne betale for senere siden jeg ikke hadde mer penger.. ;) Jeg gikk til Puntaen og tilbake, sovna paa stranda, og da jeg vaaknet, var de norske jentene der.. Ellers har jeg ikke gjort mye i dag. Enn aa bli grilla i 30 grader og en varm bris. Jeg hadde skrevet en lapp til Jerry om hvor jeg skulle vaere, men han kom aldri, saa etter mange timer med hete og ingen penger, fikk jeg laane av Thea til taxi hjem. Der laa Jerry matforgiftet i senga. Saa der var det heller ikke noe moro aa henge.. Saa da gikk jeg over gata til internetten/kiosken hvor det er full 50 aars fest, for aa oppdaterer dere litt.. :)

Om en uke, stikkre jeg og Jerry til Oaxaca for en dag, saa over til Guatemala hvor jeg har tenkt aa vaere en uke, saa blir det tilbake til Puerto Escondido :)

Haaper dere har det bra der hjemme! Naa skal jeg lage meg tunfisk salat med litt fersk fisk som vi kjoepte paa markedet i gaar :) hasta luego!