Mitt foto
Navn:
Sted: Mexico

lørdag, januar 19, 2008

Strand sol og varme

Mens jeg gikk rundt aa ventet paa at taxien skule plukke meg opp paa hotellet, og etter jeg hadde faatt meg noe aa spise, gikk jeg forbi en skobutikk, og siden jeg trengre sko ( de jeg tok med,gnager :( ) saa jeg inn, og hvem var det ikke som sto der.. Av alle steder i mexico, og mexico ga heller egentlig noen mening, var Kikke der sammen noen venner for aa kjoepe sko.. For dere som ikke kjenner Kikke, er det han som eide det kuleste (og eneste utestedet paa stranda i Guatemala. Som jeg foerst traff for 4 aar siden :) og for dere som kjenner han, skulle jeg hilse masse! og saa skal jeg moete han i Guatemala. hyggelig! Saa er jeg endelig kommet til Puerto Escondido! HURRA!! Etter 16 og en halv time paa buss, kom jeg endelig hjem! Jeg sov nesten hele turen, men vaaknet halv syv, og tenkte, naaaaa er jeg vel nesten fremme?!Men neida! Vi stoppet paa ett lite sted som jeg husket saa alt for godt fra i fjor, da jeg hadde hentet nicklas paa flyplassen. Da skulle det bare vaere en time igjen, men det ble fort til 4, og det var det denne gangen ogsaa! Men jeg sovnet igjen, og vaaknet naar det bare var en time. Og da jeg saa det store flagget som vaiet i vinden, begynte det aa krible i magen! Jeg kom meg av bussen med alt pikpakket mitt, og satte meg i en taxi. Den kjoerte meg til der jeg hadde planer om aa bo, men der var det ikke mye aa bo paa. Det var under oppbygging! Saa jeg gik over gata, men der var det alt for dyrt, og de hadde bare leilighet for en maaneds utleie.. saa det var ogsaa uaktuelt! Jeg la fra meg bagasjen, og gik for aa finne ett annet sted. Men foerst var det ned paa stranda med en Corona og se paa havet. Ble liggende en god stund. Snakket med hengekoeyeselgere og smykke menn.. Saa gikk jeg inn paa det rosa hotellet, og fikk rom der, eller, dorm, men det er bare jeg og en annen tysk jente som er der, og hun drar i dag, saa jeg blir kanskje alene?! Men det er ikke noe sted aa lage mat, saa jeg tror jeg maa flytte paa meg igjen om jeg skal overleve! ;) Saa, etter at dette var i boks, gikk jeg for aa spise litt mat. Mens jeg slurpet i meg spagethien, og ante fred og ingen fare, kommer Mamut mot meg :) han skulle bare se paa boelgene og kjoepe litt mat, saa syntes han saa ett veldig kjent tryne :) virkelig hyggelig aa se han igjen! Jeg gikk ned paa stranda igjen. Jeg foelte meg som en hvit prikk paa ett sort ark om man kan si det saann!? grusomt, saa jeg stekte meg litt, som jeg i dag angere litte granne paa.. jeg er ROSA! og det gjoer ganske saa vondt! Men det er brunt i morgen ;) hehe.. men naa er jeg i alle fall ikke "den hvite".. men jeg er ikke sikkre paa om aa vaere "den roede" er saa mye bedre.. Jeg skjuler meg bak store briller og en kjole, saa det er ikke mye som lyser opp haaper jeg! Vel.. i gaar la jeg meg i en hengekoeye paa mitt og Frankrikets sted fra i fjor, og saa paa havet. Det var snart solnedgang. Det kom en Mexicaner ruslende og spurte om jeg ville vite mitt mayasign.. Og det var jo som jeg trodde; Fri, eventyrlysten, nyskjerrig og alt det der.. for de sjokkerende nyhetene, kjoepte jeg en oel til han, som vi noet til solen ploppet i vannet. Jeg hadde planer om aa spise pizza der, og jeg ville ikke greid aa spise den alene ( og nei, jeg foeler meg faktisk ikke ensom! det er deilig aa sitte alene aa lese bok aa spise! det er planen min for denne dagen! bare skygge, licuados og masse masse go mat! :D ) vel.. uansett, saa spiste vi og tok noen oel til, men saa begynte han aa bli litt slitsom, saa jeg skylte paa at jeg maatte snakke med Mamut, saa skulle jeg hjem aa hvile meg litt... Men foer jeg gikk til Mamut, gikk jeg forbi Casa Babylon for aa hilse paa gutta der... og akkurat hva jeg trodde.. der satt de og spilte bacamon som alltid ;) Etter aa ha vaert hos Mamut og avtalt at vi skulle paa en gigafest paa playan senere, sa jeg til denne mexicaneren, som heter Leif av alle ting, at jeg bare skulle ta en mojito paa Babylon, saa hjem aa lege meg, og at vi sikkert kunne oetes senere.. men nieda.. han skulle da vaere med meg paa det, og spandere.. saa vi kom dit, tok en mojito, saa stakk jeg hjem. Det var hun tyske, saa vi ble liggende aa snakke en stund, til jeg haapet paa at Leif hadde dratt, saa gikk jeg tilbake. Han var ikke der :) Jeg kjoepte en ny drink (haha... naa kommer all den drikke greia som jeg ikke skulla ha med.. men jeg maa liksom skrive at jeg hadde noe aa gjoere, for de andre satt bare aa spilte aa jeg saa paa.. men jeg hadde liksom en drink i hanna da ;) haa. ) men saa plutselig kom han tullingen tilbake.. Han hadde dratt fra en SAA morsom fest for aa snakke med meg.. Jeg proevde aa faa han til aa gaa tilbake, men det skulle ikke vaere lett! Men saa kom en eller annen amerikansk dud som skal kjoere verden rundt paa motorsykkel, som jeg begynte aa snakke med, og etter litt, stakk Leif.. men han fortsatte aa komme tilbake igjen aa igjen.. off!! Men uansett.. uintetesant! det var en veldig hyggelig kveld! Det er saa utrolig haerlig aa vaere tilbake! kose med kattungen som er der, som jeg forresten har doept Julio ;) - har enda ikke sett Harald.. hunden min, men Sergio sier at han er der, saa jeg moeter han nok en dag! :) Naa er det paa tide aa faa seg litt mat, saa da bli det ikke mer nett paa meg for i dag! - jeg har tatt masse bilder i dag for aa legge ut, men det gaar selvfoelgelig ikke hre.. POKKER! men jeg proever igjen en annen dag! Ellers faar dere bare lukke oeynene aa forestille dere det :) det er veldig fint her ;) - men naa har jeg faatt 3 stikk paa hanna.. aner ikke hvordan.. men det kloer! saa naa maa jeg faa noe aa spise, saa jeg glemmer det ;) hehe saa... ha det godt i regnet min soester saa fint informerte meg om ;) moahaha.. her er det ikke en halv sky engang :) <3