Mitt foto
Navn:
Sted: Mexico

fredag, desember 01, 2006

Belize er livet!

Saa kom vi oss endelig frem til Belize...Vi tok en taxi som kjorte oss til et hostell som vi skulle sove paa.. det var veldig skummelt aa komme paa natta, saa vi gikk rett aa la oss.. for de som ikke vet det,er Belize en.. hmmm hva skal man si?.. afro by.. det er bare morke og alle snakker engelsk og creal som er en mix av engelsk og gaengster spraak ;) dagen etter sto vi opp tidlig og gikk ut i byen for aa utforske litt.. det var ikke mye aa se.. saa vi pakket sakene og gjorde oss klare til aa dra ut til Caye Caulker som er en oy...
Cayer Caulker
vi tok baat ut som tok ca 1 time.. for vi gikk paa baaten, saa vi noen backpackere som ogsaa skulle ut.. de saa ganske kule ut, og vi gledet oss til aa sosialisere oss igjen ( noe det har vaert veldig lite av den siste maaneden.. ) men daa vi satt paa baaten, skiftet vi fort mening om disse folka.. de var bare slitsomme og oppmerksomhetssyke..

Paa bildet over, ser dere et hus.. og vann.. det stemmer.. det var et hus midt i havet.. cool!

vi kom oss i land og en vi ble kjent med paa baaten, fulgte oss til Tina´s guest house.. vi kom oss inn paa rommet, dorm med 5 senger, og gikk paa tokt.. saa motte vi plutselig paa de irriterende guttene fra baaten..de inviterte oss med for aa ta en drink. man sier aldri nei til det, saa sakt saa gjort :) og det skulle bli mer enn en for aa si det sann :D vi gikk fra bar til bar, og de viste seg aa vaere velig hyggelige! (de hadde tross alt en fet lommebok;)) saa gikk vi ut paa Splitten.. tuppen av oya.. det var vann.. og det maatte vi jo bade i, og utti bar det.. med alle klaerne paa..
ja saann ser det ut.. vi hoppet fra baaten :) morro! men man ble jo veldig vaat av dette, og vi hadde ikke spist noe, saa jeg og eline gikk for aa skifte aa spise.. da motte vi paa vennen fraa baaten som inviterte oss med paa middag :) ja takk!! etter det gikk vi ut igjen og drakk litt til :) det var en hyggelig aften!

bildet.. eline og Sam(alias Chikken.. ) ene militaer duden..

Dagen etter, sov vi leeenge.. eller jeg sov lenge og eline laa i senga :) kl 4 bestemte vi oss for aa gaa rundt oya som ikke skulle vaere saa stor.. men dere husker kanskje hva som skjedde sist vi fikk vite at en by ikke var saa stor.. stemmer.. vi gikk oss vill... vi begynte aa gaa.. langs vannet.. gikk og gikk.. kom til et stort hus.. at folk gidder bosette seg her i bushen.. vi gikk videre.. noen folk som snekra paa et hus..kult.. jeg begynte aa bli VELIG sliten og sulten.. vi bestemte oss for aa krysse oya for aa komme fort hjem, og vi gikk inn en liten sti.. plutslig kom vi til en myr..alle har sett paa globus 2 eller no hvor en krokodille fanger sitt bytte i vannet.. det plasker og spruter masse.. det var det somskjedde i vannet.. vi saa ikke hva det var.. men jeg er sikker paa et det var noe saant! SKUMMELT! og plutselig gikk stien over til sump og ikke sti.. men det var hundespor, saa det maatte jo ha gaat noe her.. men vi snudde.. og jada.. var ikke det noen vildhunner som gikk med sine valper? altsaa IKKE mennesker somhadde gaatt her, men bare hunder.. det begynte aa bli litt morkt (hmm litt kjent folelse fra Palenque..) saa kom vi tilbake tilbake til de byggende folka som ropte at vi burde gaa andre vei over flyplassen, flyene hadde sluttet og gaa og der hadde de andre gaatt.. men vi hadde jo ikke gatt med dem,saa det brydde jo ikke oss.. vi ville bare fort hjem.. men ok da.. saa vi gikk.. flyet hadde sluttet aa gaa sa du?jeg synes jeg horer noen kjente lyder i luften.. og joda.. der kommer et fly rett imot oss.. vi loper ut paa siden og dukker.. fjo, det traff oss ikke.. vi gikk videre og der kom den lyden igjen. bortsett fra at det var samme fly og det kom mot oss.. vi dukket ned akkurat i tide og flyet lettet rett over hodene vaare... det var nifse saker det! og naa var det begynt aa bli ganske morkt... da vi kom til enden, saa vi en liten landsby paa den ene siden.. det var sikkert der de lokale bodde, tenkte vi.. og vi gikk den andre veien.. naa var det blitt helt morkt! "hei den baaten der har jeg sett for" sier jeg.. "neeeida.. det er mange like baater paa oya" sier eline og prover aa berolige meg.. "vi kommer til aa do! byskemenn kommer til aa spise oss opp og det er sikekrt slanger her" jeg var nok en gang ganske saa redd.. til slutt var det ikke no sti mer.. jeg fikk helt nojja.. vi gikk tilbake,for jeg husker aa ha sett et hus for og var sikker paa at man kunne gaa over der.. saa vi gjorde det.. og plutselig.. der var det huset hvor det faktisk bodde noen.. hurra.. men hae? har vi gatt i sirkler?? vi gikk og banket paa... "herregud... dere gikk jo forbi her for en time siden.. " sa den hyggeige damen.. "eheh..ja jeg tror kanskje vi har gaatt oss vill.. bor ikke vi den veien?" nei det gjorde vi i alle fall ikke.. vi bodde i den lille landsbyen som vi var ved for en time siden.. herre min hatt.. jaja.. da var det ikke annet aa gjore enn aa gaa samme veien tilbake.. og saa gjort.. ENDELIG hjemme!! trygt hjemme fant vi Lucien og vennen hans og fikk oss en drink (som Sam spanderte.. ikke bare en.. tror jeg fikk 10 stykker jeg.. for eline ville ikke ha:) hehe... )Senere kjopte vi noen ol og satte oss i hagen paa hostellet og hadde en riktig huyggeig kveld! :)

elles gjorde vi ikke stort i Belicze.. badet, leste, spiste og drakk rom og cola:) legger ut litt bilder saa dere kan faa en liten fealing :) (har forresten lagt ut et bilde til fra palenque.. jeg haaper paa aa faa lagt ut flere senere.. men det blir ikke i dag :)

naa er jeg i Honduras sammen med Eline og Russell.. vi skal til Utilla i morgen, en oy,og dykke masse.. det blir morro! saa jeg kommer kanskje ikke vaere paa nettet paa en uke siden det er dyrt der.. :) men jeg har det bra :P


fra hotellet..
Meg og Andrè... han andre militaer duden :) meg og eline i det vakkre hav :) - forstaar om noen foler litt misunnelse naa ;)moahaha
en kveld med masse rom og cola :)
middag... som dere skjonner, blir man en stor familie paa steder som dette.. saa her har vi vaert i butikken aa handlet mat :) mmmm
Meg eline og Russell paa baaten til Honduras.. det er han vi reiser med naa... ruper duper kar :D