Mitt foto
Navn:
Sted: Mexico

torsdag, januar 17, 2008

Foerste dag i Mexico City!

Da hadde jeg litt tid til overs. saa da kan jeg like saa godt oppdatere litt fra dagen som er..
Jeg sto opp 8, og gikk ut for aa utforske litt. Felicia hadde tegnet kart over de stedene jeg maatte dra ( pannekake sted, gitar gate og selvfoelgelig Zara ;) ). Pannekakestedet foerst ut.. Det skulle ligge i 5 de Mayo, saa jeg gikk dit, opp gata, men ikke no sted aa finne, saa jeg gikk ned igjen andre veien, men ikke noe der heller.. Jeg kjoepte meg en ferskpressett appelsin juice av en gutt paa gata, og vanret videre.
Saa var det aa finne ett marked jeg hadde lest om, men jeg maa ha gaatt ned feil gate, for det var i alle fall ike noe der.. Jeg gikk opp igjen, og til det hoeyeste huset i byen. Tok heisen opp, og hadde utsikt over HELE mexico city.. og den er enorm!! :)
Saa ble jeg litt sulten , og gikk inn paa en kafeteria hvor jeg bestilte meg egg, kaffe og en ny juice. Etter maten, leste jeg i boka mi mensjeg drakk kaffe og noet tilverelsen!

Saa var det aa finne Zara. Maa innroemme at min soester ikke er helt ram paa aa tegne kart, for det var i alle fall ikke i den gata hun sa.. men jeg fant det til slutt, og kjoepte meg noen kule klaer! ;)
Tilbake paa hotellet, fikset jeg skoen min, som gnager skikkelig (blir deilig aa faa dem av i morgen! ) og saa var det aa ringe til ticket bus for aa bestille til Puerto Escondido!
Det var lettere enn jeg hadde trodd, men allikevel var det litt komplikasjoner, og heldigvis kunne hun litt engelsk, og sa de ordene jeg ikke forsto ;) saa naa tror jeg det ligger en billett aa venter paa meg der. Det kommer en taxi aa plukker meg opp kl 4, og halv 7 er jeg paa vei tilbake til mitt paradis! :)
Etter billettbestilling, var det oppover gata for aa kjoepe meg en liten gitar. Jeg trodde det skulle vaere kanskje en butikk med noen, men nei da! det var snakk om hele karl johan med bare gitar butikker :D og til slutt fant jeg en liten soet en til 150 kr, saa den ble kjoept. og jeg vandret tilbake med en ny gitar i hanna :) gikk forbi en gammel dame som satt i doera si og solgte roser, saa jeg kjoepte en av henne, som jeg ga til resepsjonisten paa hotellet :)
Det er saa mange (ikke saa mange da, men noen) fattikarar som gaar rundt i sombrero og hvite klaer, og jeg gir dem alle smaapengene jeg har! Og de blir saa glade! hyggelig!

Ellers er Mexico City ikke en saa aller vaerst by som jeg trodde. Politi`paa hvert gatehjoerne, og til tross for trafikk lys, staar de aa vinker bilene og piper i floeyta si ;) litt av ett syn! - og appropos det.. midt i sentrum, der det store flagget er, og 5 felts rundkjoering, kom det en ekuipasje med 6 hester ridende.. Menn med sombreros og drakret paa seg, red paa groent lys og gallopperte midt i veien :)

naa er det paa tide aa pakke sakene mine og finne en kafe jeg kan sitte paa til taxien kommer.. neste gang er jeg i puerto escondido, og legger ut haerlige strandbilder ;)

Til da.. ha det godt! :)